Nederlanders geven 14 miljard uit aan webwinkels

Uit onderzoek van Thuiswinkel.org is gebleken dat Nederlanders dit jaar 14 miljard uit hebben gegeven aan e-commerce, met name aan webwinkels. Onderzoek Gino Thuij rekende uit dat er in 2014 ongeveer 130 miljoen aankopen zijn gedaan via het internet. Dat is ongeveer 6 procent van alle aankopen.

“De zeven miljard euro die Nederlanders in 2014 online uitgeven aan de aankoop van producten, zoals kleding, elektronica en speelgoed, vertegenwoordigt 10,2 procent van de totale bestedingen aan productaankopen. Als het gaat om de aankoop van diensten, zoals reizen en verzekeringen, is een ander beeld vast te stellen: twee derde van alle bestedingen aan aankopen van diensten komt voort uit het online kanaal. In totaal is hiermee 17,6 procent van alle bestedingen binnen de totale markt afkomstig uit het online kanaal”, aldus Thuiswinkel.org.

Geplaatst in Nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*